نرم افزار پخش مویرگی
5/5 امتیاز

یکی از پرچالش‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار تولیدی لجستیک و سیستم توزیع آن است. مخصوصاً شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی.

در این مقاله از مجله به‌روز رسان می‌گوییم که چگونه نرم افزار پخش مویرگی می‌تواند بهره‌وری یک سازمان تولیدی را در قسمت فروش و توزیع افزایش دهد.

در دنیای پر رقابت امروزی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها یکی از فعالیت‌های کلیدی و مهم است. امروزه با پیشررفت علم ناگزیر باید از .تکنولوژی‌های جدید در راستای افزایش بهره‌وری کمک بگیریم. از این رو یک  نرم افزار پخش مویرگی هوشمند، می‌تواند نقش ویژه‌ای در مدیریت سیستم توزیع ایفا کند. نقشی که نهایتا به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه ها کمک کند

نرم افزار پخش و توزیع مویرگی چه کاربردی دارد؟

مدیریت کسب‌وکارهای تولیدی مخصوصا تولید مواد غذایی، پیچیده است. این پیچیدگی از تامین مواد اولیه شروع شده و تا رسیدن به دست مصرف کننده ادامه میابد. اتفاقاتی مثل تنش‌های بازارهای مالی و تغییرات در سیاست های اقتصادی و نیز تحریم های خارجی، تاثیر مستقیمی برروی تامین مواد اولیه برای تولید می‌گذارند. تاثیری که دغدغه مدیران سازمان را برای تامین مواد اولیه بالا میبرد.

این دغدغه‌های گسترده باعث میشود که مدیران نتوانند به افزایش بهره‌وری سازمان توجه کامل داشته باشند، چرا که اولویتشان می‌شود بقای کسب‌وکار. این درحالی است که کسب و کارها برای مقابله با تهدیدها و جالش‌های بازار نیاز مبرمی به افزایش بهره‌وری تولید و توزیع و در ادامه ایجاد نقدینگی و حاشیه سود بالاتر، دارند.

برای دستیابی به این مهم، یعنی کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و در نتیجه افزایش حاشیه سود، نرم افزار پخش مویرگی  می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. تحقیقات بین المللی بسیاری نشان داده است که نرم‌افزارها و تکنولوژی‌های دیتا محور نقش کلیدی در بازارهای مختلف از جمله در  صنعت پخش مویرگی و زنجیره تامین بازی می‌کنند.

نرم افزار پخش مویرگی چه مزایایی دارد؟

شاید در نگاه اول تنها مزیت استفاده از نرم افزار پخش مویرگی مواد غذایی این باشد که روال‌های سنتی را به فرآیندهای نرم‌افزاری و اتوماتیک تبدیل می‌کند. ولی با پیشرفت علم ، خودکار شدن فرآیندها و استفاده از تکنولوژی های دیتا محور در پروسه‌های ثبت و گزارش‌گیری، شکل تازه ای به خود گرفته اند. تا جایی که با ظهور هوش مصنوعی فعالیت‌های انسانی از ورود داده ها تا تحلیل آن‌ها کاملا توسط ربات های هوش مصنوعی انجام میشود. با این اتفاق هم سرعت و هم دقت فرآیندهای توزیع، از سفارش‌گیری تا مسیربندی، فروش و ضایعات باخطای کمتری انجام میشود، تحلیل داده ها ساده تر شده، بهره‌وری افزایش یافته و هزینه ها کاهش می‌یابد.

در ادامه سه مزیت از مزایای نرم افزار پخش مویرگی را با هم بررسی می‌کنیم:

۱اطلاعات دقیق و به‌روز از بازار

کسب‌وکارها و مخصوصا کسب‌وکارهای تولید موادغذایی، نیاز مبرمی به دیتاهای روزانه و حتی لحظه‌ای از بازار دارند. اطلاعاتی که در عین زمان، دقت مناسبی باید داشته باشند. نرم‌افزارهای پخش مویرگی این اطلاعات را به مدیران ارائه می‌دهند. در علم مدیریت فروش، پیشنهاد می‌شود که سرپرست‌ها چیزی در حدود ۷۵ درصد، مدیران عامل تقریبا ۲۵ درصد و البته مدیران شعبه ۵۰ درصد زمانشان را به مارکت ویزیت یا همان بازارگردی اختصاص دهند. نرم‌افزار پخش مویرگی از طریق داشبوردها و پنل های مدیریتی (که توسط هوش تجاری ساده‌سازی شده‌اند) این امکان را به مدیران و اعضای تیم فروش می‌دهند که بدون نیاز به حضور فیزیکی، بازار را رصد کنند و از اطلاعات لحظه ای محصولاتشان در بازار آگاه شوند.

۲گسترش سبد فروش محصولات و پوشش بیشتر بازار

با استفاده از نرم‌افزار پخش و توزیع مویرگی، می‌توانید برای تمامی سبد محصولاتتان برنامه‌ریزی کنید. پس اگر محصولاتی دارید که فروششان کمتر از سایر محصولات است،  با برنامه‌ریزی و اجرای پروموشن‌ها و انواع روش‌های تخفیف و جایزه می‌توانید به فروش بهتر و بیشتر آن گروه از محصولات امیدوار باشید. ضمناً نرم‌افزارهای پخش مویرگی می‌توانند به افزایش کاوریج شما کمک کنند. چگونه؟ با اطلاعاتی که از میزان پوشش‌دهی منطقه‌ای به شما داده و همچنین دیتایی که درمورد فروشتان در یک منطقه ارائه می‌دهند.

۳افزایش ارتباط با مصرف‌کنندگان نهایی و رابطه بهتر با مشتری

یکی از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار پخش مویرگی گردآوری اطلاعات لحظه‌ای از مشتریان و خرده‌فروشان است. اطلاعاتی که نهایتاً تبدیل به بانک اطلاعات مشتری می‌شود. این دیتاها به شما کمک می‌کند که ارتباط مؤثری با مشتریانتان داشته باشید و نیازهای آن‌ها را بهتر درک کنید. در نتیجه می‌توانید بر اساس نیاز مشتریانتان به آنها هدیه داده یا پروموشن تعریف کنید. ضمناً با کمک این نرم‌افزارها می‌توانید بازخوردهای مصرف‌کنندگان را نیز ثبت کنید.

حرف آخر

تکنولوژی با سرعت چشمگیری درحال‌توسعه و تکامل است. در این بازار پر رقابت، کسب‌وکاری دوام می‌آورد که بتواند سوار این موج توسعه شده و از امکاناتش استفاده کند. صنعت پخش مخصوصاً پخش مویرگی با ظهور نرم‌افزارها و در ادامه هوش مصنوعی، تحولات زیادی داشته است. شرکت‌های بزرگ با بهره‌گیری از این نرم‌افزارها، فاصله خود را با شرکت‌های متوسط و کوچک بیشتر کرده و می‌کنند.

در این مقاله از مجله به‌روز رسان درباره جایگاه و مزایای نرم‌افزار پخش مویرگی صحبت کردیم. امیدواریم که مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *